Maanteevõistlustel on kolme tüüpi alasid: grupisõidud, eraldistart ja meeskonnasõit.
Maanteesõit jaguneb kõige üldisemalt eraldistardist ja ühisstardist sõitudeks ning mitmest stardist koosnevateks mitmepäevasõitudeks ehk velotuurideks. Maanteesõitu iseloomustavad suured variatsioonid distantsi pikkuses, reljeefis, teekattes, ümbritsevas keskkonnas ja klimaatilistes tingimustes, mistõttu on antud distsipliinis võimalik edu saavutada väga erinevate eelduste ja treenitusega sportlastel.
*EMV – Eesti meistrivõistlused
(Olümpiaala)
Ratturid alustavad koos ühises grupis. Võistlustrassid võivad olla erinevate pikkustega. Ühisstartidel on erinevad võistlusformaadid: ühepäeva sõidud ühest punktist teise või ühisstart ringi peal. Kolmas formaat on tuuri etapisõidud.
(Olümpiaala)
Eraldistarti sõidetakse 40-50km distantsidel (meeste eliidile UCI Maailma Meistrivõistlustel ja Olümpiamängudel). Ratturid lähevad rajale ükshaaval korrapäraste intervallide kaupa. Kõige kiiremini raja läbinud rattur on võitja.
Meeskonnasõitu sõidetakse samal põhimõttel kui individuaalset eraldistarti. Distants läbitakse 2-10 ratturilises meeskonnas. Meeskondlik eraldistart on UCI Maailma Mesitrivõistluste programmis alates 2012. aastast (meeskonnad on 5-6 liikmelised). Kõik UCI meeskonnad saavad võistelda (UCI ProTeams, UCI Professional Continental Teams, UCI Continental Teams, UCI Women’s Teams).
Veebruari lõpus ehmatas Astana profiklubi peamänedžer Aleksander Vinokurov rattamaailma jutuga, et meeskond võib rahaprobleemide tõttu tegevuse lõpetada. Tema sõnul polnud (peamiselt Kasahstani riigiga seotud) sponsorid lubatud raha maksnud ja meeskond elab vaid säästudest. Pealegi olevat ratturid palgata. Mitmed sõitjad lükkasid juba toona Vinokurovi väited ümber ja juba 2011. aastast Astana ridades leiba teeninud Tanel Kangert […]
Profiratturi elu on kindlasti seiklusrohke, kuid selge on ka see, et aastast aastasse sama malli järgi tegutsemine muutub nüriks. Ratta selga ronimine ei paku enam sellist rahuldust nagu varem. Eriti kui oled juba 31-aastane ning rattamaailmal on raske sulle midagi uut pakkuda. Kuigi see võib kõlada sadistlikult, võib probleemile lahenduse leida ränkraske vigastuse abil. Just […]
Kaheksandat hooaega Astana särki kandev Tanel Kangert on tagasi suures mängus. Hiljutised sõidud Tirreno-Adriatico velotuuril näitasid, et eelmise aasta raske kukkumine Giro d’Italial pole laastavat jälge jätnud. Tirreno raskeima etapi lõputõusul vedas Kangert juhtgruppi sellise hooga, et mehi pudenes nagu üleküpsenud õunu sügistuultes. Liiga sai tehtud ka enda tiimi liidrile Miguel Ángel Lópezile. „Tirreno-Adriaticol oli häid päevi. Eriti rõõmustav […]
Eelmisel aastal Itaalia velotuuril rängalt kukkunud ja seetõttu pika vigastuspausi pidanud Tanel Kangert (Astana) loodab tänavu jõuda vähemalt samale tasemele, kus ta oli 2016. aastal, täpne võistluskalender on aga paigas vaid Giro d’Italiani. Tõenäoliselt sõidab ta kas Tour de France’il või Hispaania velotuuril. Pool aastat võistluspausi pidanud Kangert naasis võistlustulle veebruari keskel Omaani velotuuril, lisaks […]
Kolumbia velotuuril kukkunud ning rannet vigastanud profirattur Mihkel Räim rääkis tema hooaja alguse ära rikkunud vigasustest. «Kukkusin tüüpilises võistlusolukorras. 1,5 km enne finišit olin oma meeste taga. Poisid vajusid natukene liiga taha. Keegi ei suutnud tasakaalu hoida ja sõitsime lihtsalt sisse. See õhulend oli päris huvitav,» sõnas Israel Cycling Academy rattur. Räim ise ei mäleta […]