Maanteevõistlustel on kolme tüüpi alasid: grupisõidud, eraldistart ja meeskonnasõit.
Maanteesõit jaguneb kõige üldisemalt eraldistardist ja ühisstardist sõitudeks ning mitmest stardist koosnevateks mitmepäevasõitudeks ehk velotuurideks. Maanteesõitu iseloomustavad suured variatsioonid distantsi pikkuses, reljeefis, teekattes, ümbritsevas keskkonnas ja klimaatilistes tingimustes, mistõttu on antud distsipliinis võimalik edu saavutada väga erinevate eelduste ja treenitusega sportlastel.
*EMV – Eesti meistrivõistlused
(Olümpiaala)
Ratturid alustavad koos ühises grupis. Võistlustrassid võivad olla erinevate pikkustega. Ühisstartidel on erinevad võistlusformaadid: ühepäeva sõidud ühest punktist teise või ühisstart ringi peal. Kolmas formaat on tuuri etapisõidud.
(Olümpiaala)
Eraldistarti sõidetakse 40-50km distantsidel (meeste eliidile UCI Maailma Meistrivõistlustel ja Olümpiamängudel). Ratturid lähevad rajale ükshaaval korrapäraste intervallide kaupa. Kõige kiiremini raja läbinud rattur on võitja.
Meeskonnasõitu sõidetakse samal põhimõttel kui individuaalset eraldistarti. Distants läbitakse 2-10 ratturilises meeskonnas. Meeskondlik eraldistart on UCI Maailma Mesitrivõistluste programmis alates 2012. aastast (meeskonnad on 5-6 liikmelised). Kõik UCI meeskonnad saavad võistelda (UCI ProTeams, UCI Professional Continental Teams, UCI Continental Teams, UCI Women’s Teams).
Rattamaailmas on viimased kuu aega olnud täielik vaikus. Võistluste mõttes. Maanteeässad kihutasid viimati 15. märtsil kui Prantsusmaa lõunarannikul lõppes Pariis-Nice´i velotuur. Eile (12. aprillil) pidanuks Prantsusmaal aset leidma legendaarne ühepäevasõit Pariis-Roubaix, aga koroonaviirusest tingitud eriolukorra tõttu on kuulsa klassiku toimumine lükatud teadmata ajaks edasi. Võimalik, et „pühapäev põrgus“ saab tänavu ikkagi peetud, aga ei imestaks […]
Rahvusvaheline Jalgratta Liit (UCI) on ka sunnitud tulenevalt majandusseisakust tegema rahalisi kärpeid. Koroonaviiruse leviku tõttu on kolmandik kõikide distsipliinide võidusõitudest tühistatud või edasilükatud. Kõik UCI 130 töötajat on osalisel või täielikul puhkusel ning juhtkonnas ja valitud valitud liikmete hulgas tehti palgalangetus. Samuti kärbiti rahvuslike alaliitude solidaarsusprojektide summasid. “Oleme kriisis, mida me ei ole kohanud alates […]
Podcasti “Jalgrattapalavik” seekordseks külaliseks on kompromissitu ja sihikindel saarlane Karl Patrick Lauk. Räägime noore mehe (23) kujunemisest võidusõitjaks, kuidas ta isa eeskujul, milles ei puudunud ka ema roll, Saaremaa Viikingite sekka jõudis. 2017. aasta sügisel pääses Lauk stažeerima rattamaailma tipptiimi Astanasse. Kuidas ta kasahhide huvist teada sai ja miks ikkagi lepingut ei tulnud? Teine stažeerimise periood koitis Astanaga veel, […]
Rattaprofid Rein Taaramäe ja Tanel Kangert saavad Eestis rahulikult trenni teha. „Jäänuks ma Euroopa-koju Monacosse, peaksin pragu 25-ruutmeetrises hämaras korteris rattaga pukil sõitma – välja ei tohi ju minna – ning langeksin kindlasti sügavasse depressiooni,” kinnitas Tartu ümbruses trenni rügav Taaramäe. „Täiesti selge, et Hispaania-kodus, kus on lubatud toast vaid rõdule minna, oleksime kogu perega hulluks läinud. Lapsed ei […]
Praegusel liikumispiirangutega ajal on paljudele profiratturitele asendamatuks tehnoloogiliseks abivahendiks saanud veebipõhine treenimis- ja mänguplatvorm Zwift, mille loojad aga koroonakriisi kuidagi ette ei osanud näha. Nimelt on juba vähemalt kahe profiratturi kontod Zwiftis blokeeritud, sest nende jõunäitajad on tavainimese kohta liiga ulmelised. “Hei @GoZwift, kas te saaksite mind palun aidata? Mind hoiatati just üliinimlike numbrite näitamise […]