Harri Sokk: tuleb õppida veel rohkem kannatama

Harri Sokk

Filter Temposarjas üldvõidu pälvinud Harri Sokk ütles, et sarja üldvõit tuli talle üllatusena. “Olin eesmärgiks võtnud ennekõike oma eelmise aasta tulemusi parandada – näidata suuremaid võimsus- ja kiirusnumbreid. Sarja vältel kujunes üldarvestuse konkurents väga tihedaks. Olin väga üllatunud, et suutsin esimesel etapil saadud liidrikombinesiooni lõpuni hoida,” lausus Harri Sokk.

Kas Filter Temposarja üldvõit tuli üllatusena või olite selle eesmärgiks võtnud?

Sarja üldvõit tuli üllatusena. Olin eesmärgiks võtnud ennekõike oma eelmise aasta tulemusi parandada – näidata suuremaid võimsus- ja kiirusnumbreid. Sarja vältel kujunes üldarvestuse konkurents väga tihedaks. Olin väga üllatunud, et suutsin esimesel etapil saadud liidrikombinesiooni lõpuni hoida.

Miks otsustasite just sel aastal tõsisemalt temposõidule keskenduda?

Tegelikult juba eelmisel hooajal keskendusin kevad-talvel muude triatlonitreeningute kõrvalt rohkem temposõidule. Toona oli eesmärgiks ületada kiirus 45 km/h. See alistus kohe esimesel etapil ja tekkis mõte aastal 2020 veelgi tõsisemalt sellel alal oma võimed proovile panna.

Kas käisite Filter Temposarjas ainult võistlemas või tegite spetsiaalseid eraldistardi treeninguid?

Olin talvisel ettevalmistusel seadnud eesmärgiks arendada lühemate, kuni tunni aja pikkuste pingutuste suutlikust just eesmärgiga parandada eraldistardi tulemusi. 2020 oli selles suhtes varasemast erinev aasta, et ei olnud kindel, millal ja kas üldse võistelda saab. Sellele vaatama hoidsin treeningplaanist enam-vähem kinni. Tagantjärgi kujunes ettevalmistus vast liialt agressiivseks, aga liiga suurt ärakukkumist õnneks ka ei tulnud.

Kas järgite temposõidus kindlat plaani või usaldate kõhutunnet?

Plaan on alati kindlalt paigas. Üritan jälgida võimsuse numbreid ja jaotan trassi varem lühemateks lõikudeks, mille piires proovin oma pingutust kontrollida. Reaalsuses kipub sageli võimsusnumbri plaan olema liialt optimistlik. Teisalt elu on näidanud, et pigem konservatiivsemalt alustades soorituse lõpp väga palju kiirem polegi. Ju tuleb õppida veel rohkem kannatama.

Milline etapp sel hooajal erilist rahulolu pakkus?

Esimene etapp Kosel tuli kõige paremini välja. Saavutasin keskmise kiiruse üle 48 km/h, millega olin ülimalt rahul. Võimust arendasin 370 vatti, mis oli küll 10 võrra vähem, kui varem seatud eesmärk, ent suutsin seejuures head eraldistardi asendit hoida ja seetõttu ka suurt kiirust arendada.

Millisel uuel rajal võiks Filter Temposarja etappe korraldada?

Mulle pigem meeldib, kui aastast-aastasse toimuvad võistlused samal trassil. See annab võimaluse üks-ühele võrrelda varasemate aegade tulemusi uutega. Seetõttu ootan pigem, et mõni 2008. või 2009. aasta rada võetaks uuesti kavasse.

Millised on Teie suured eesmärgid sportlasena?

Kogenud sportlasena suuri eesmärke ei sea. Võtan aastaid ühe kaupa ja teen neid alasid, mis hetkel pinget pakuvad. Eesmärk on nautida liikumist ja pakkuda tugevat konkurentsi.

PS! Foto autor on Kristjan Kivistik / Stuudiopunkt OÜ

Liitu uudiskirjaga!

Kui soovid olla esimeste seas, kes saavad Eesti Jalgratturite Liidu uudiskirju oma meilile, siis liitu meie pressilistiga! Saadame kord kuus välja uudiskirja meie sportlaste tegemistest ning jooksvalt teavitusi eesolevate koolituste kohta.

Eesti Jalgratturite Liit (lühend EJL) koordineerib jalgrattaspordiga seonduvat tegevust Eestis.
EJL on Rahvusvahelise Jalgratturite Liidu (UCI) ja Euroopa Jalgratturite Liidu (UEC) liige.

X