Tänavusel Hispaania velotuuril saab kaasa elada Martin Laasi (Bora-Hansgrohe) ja Mihkel Räime (Israel Start-Up Nation) tegemistele. Pärast kuut etappi leiab eestlased võrdlemisi sõitjaterivi lõpust, vastavalt 146. ja 157. positsioonilt. Kuna eile oli Vueltal vaba päev, otsustas Räim rattasõpradele meeskonna siseelu ja dünaamikat suurtuuril veidi lähemalt tutvustada.
«Kiire ülevaade: Dopingukontroll, hommikusöök, kerge trenn(1,5h), lõunasöök, massaaz, osteopaadi visiit, siesta ja õhtusöök,» alustas Räim ühismeediasse postitatud kirjatükki.
«Kuna päevast suurt midagi kirjutada pole, siis otsustasin teist teed minna ja rahva nõudmisel selgitada lühidalt ja arusaadavalt, kuidas meil tiimis liidri abistamine toimub.
Nimelt on hetkel meeskonna peaeesmärgiks Dan Martinit kõrges mängus hoida ja siiamaani oleme sellega hästi hakkama saanud. Dan ise on muidugi super tugev olnud!
Enamjaolt on minu ülesandeks mõnikord Dan grupis ettepoole vedada, näiteks kui spordidirektor ütleb raadiosse, et viie kilomeetri pärast on väike linn, kus on palju kurve ja ohtlike kohti, või siis 10 kilomeetri pärast võib olla küljetuule oht. Tema ette tassimine on enamjaolt vajalik sellepärast, et vähendada riske. Eelkõige kukkumisi ja muid ohtlikke olukordi, kui mõni tiim otsustab gaasi põhja panna jne.
Samuti üritame alati kaks-kolm meest meeskonna liidri läheduses hoida, sest kui midagi juhtub, siis koos suudame olukorra ilmselt päästa. Tavaliselt on minu panus rohkem siledal maastikul, sest tõusu peal minust väga kasu pole ja proovin anda enda panuse seal, kus tunnen end mugavamalt.
Samuti on oluline, et Dan ei peaks tegema ühtegi üleliigset liigutust. Kui tuur oleks nädal aega, siis poleks väga hull, aga seitsme päeva asemel on 18. Kui selle aja jooksul iga päev raiskad end rohkem kui vaja, siis võib see lõpus saatuslikuks saada. Seepärast ei lase me teda kunagi ise auto juurde jooki ja sööki tooma. Kui mees midagi soovib, siis ütleb raadiosse ja keegi meist toob autost, mida vaja. Olgu selleks siis söök, jook või näiteks mõni riideese.
Joogialas on alati käsk võtta nii palju pudeleid kui saab, alati saab üleliigse ära visata. Seda just seepärast, et esimene pudel, mille võtame, peaks kindlasti minema Danile ja alles teise võtame endale. Tema on meie prioriteet number üks!
Veel üks näide, kuidas saame kasulikud olla või aitame tal veidi jõudu säästa on see, et kui tal vaja keha kergendada ja loodus kutsub, siis jääb keegi meie omadest temaga koos maha ja aitab pärast peagruppi tagasi sõita. Jällegi saab liider tsipa jõudu kokku hoida.
Muidugi kõige selgem abistamine on see, kui keegi meist teeb grupi ees tööd, et esimesed kinni püüda või saadame kellegi kõva tempot tegema, et Dan saaks peale seda rünnata. Sellised detailid teevad kokkuvõttes suure asja kokku ja tiimitöö on väga oluline. Paljud ei mõista, et rattasport on vägagi meeskonnaala.
Loodan, et avasin veidi uue vaatenurga sellest, mis meil meeskonnas toimub.
Homme (teisipäeval – toim.) kavas üpriski raske etapp, kus mitu suurt tõusu sees. Minu eesmärk on meeskonnale kasulik olla ja ohutult finišisse saada,» kirjutas Räim.
Allikas: sport.postimees.ee
Foto: Tairo Lutter.