Jätkuv koroonapandeemia on algusest peale paljudele spordialadele kaikaid kodaratesse visanud. Üheks kahjukannatajaks on olnud jalgrattasport, mis on pidanud ellujäämise nimel leidma alternatiivseid viise võistluste läbiviimiseks. Nii ongi kolitud virtuaalsesse maailma.
„Zwift“ on võrgumäng, mis lubab ratturitel üle interneti harjutada ning omavahel mõõtu võtta. Tänu tehnoloogia katkematule arengule tõlgitakse sportlase reaalsel treeningrattal sõidetud info ümber ning saadetakse „Zwifti“. Ekraanil aga kuvatakse ratturite avatare, mis jätab mulje nagu oleks tegemist päris võistlusega.
Iisraeli rattur Antonina Reznikov muutis illegaalselt enda sõiduandmeid, mille tulemusena oleks tema ekraanile jõudev kiirus 32% kõrgem kui tavaliselt. Sakslane Selma Trommer tegi sama, ent tema piirdus vaid 9% suuruse parandusega.
Mõlemad eitasid esialgu süüd, ent tunnistasid hiljem eksiteele sattumise üles. Iroonilisel kombel pole tegemist esimese korraga. „Zwifti“ arendajad-haldajad on juba pikalt petistega võitlema pidanud. Seda eelkõige pandeemia ajal, mil stressis sportlased üritavad enda tulemusi eeskujulikul tasemel hoida, et sponsoritelke meele järele olla.
Allikas: https://esport.ohtuleht.ee/1025246/digitaalne-dopinguskandaal-stressis-jalgratturid-ei-suuda-isegi-virtuaalsetel-voistlustel-ausalt-soita
Foto: Pixabay.com