Käesolevaks hooajaks Tšehhi kontinentaaltiimiga ATT Investments liitunud jalgrattur Mihkel Räim andis intervjuu meeskonnale, kus avas oma tänavuste eesmärkide tagamaad.
Mihkel Räim on juba piisavalt kogenud võistleja, kes on proovinud WorldTouril võidusõitu Israel Start-Up Nationi meeskonnas ja teab ka kuidas maitseb Hispaania Vuelta. Uurisime, mis on tema motivatsioon, ambitsioonid ja eesmärgid algavaks hooajaks.
Mihkel, kõigepealt palju õnne tütre sünni puhul. Milliste üldiste plaanidega 2023. aastasse sisened ja millised rattasõidud sind ootavad?
Aitäh, laps oli pikalt planeeritud ja oleme õnnelikud, et tütar lõpuks sündis. See annab kindlasti palju positiivseid emotsioone ja loodan, et see avaldub ka minu sportlikes tulemustes. Püüan alati anda 100% ja pole vahet, mis võistlusel või meeskonnas. Aga kindlasti on võit minu DNA-s nii, et loomulikult on minu eesmärk võita võimalikult palju võistlusi. Kuid loodetavasti tulevad ka muud kvaliteetsed tulemused, mille poole koos uue meeskonnaga püüdleme.
Mis pani üldse ATT Investments meeskonnaga lepingut sõlmima?
Otsustasid struktuur, varustus ja võistluskalender. Oma osa mängis ka asjaolu, et tunnen Daniel Turki varasematest aegadest, nüüdseks mu väga head sõpra, kes andis mulle ATT Investmentsi kohta väga häid viiteid, sealhulgas oma vaatenurki. Lisaks olen meeskonda pikka aega jälginud ja arvan, et sellel on suur potentsiaal.
Oled uue meeskonnaga suhelnud mitu kuud, sealhulgas osalesid tutvustavas laagris Špindlerův Mlýnis. Kas on midagi, mis ATT Investmentsi juures tõeliselt üllatas?
Vanemlike kohustuste tõttu olin sunnitud ära jätma maastikurattalaagri Lõuna-Moravias ja ühtlasi esimesest laagrist Hispaanias. Meeskond tegi selle minu jaoks võimalikuks ja ma hindan seda väga. Jaanuaris lähen üksi hooajaks valmistuma kõrgmäestiku laagrisse Aafrika keskosas Ruandas ja veebruarist liitun meeskonnaga teiseks Hispaanias laagriks. Ma ei saa öelda, et mind miski üllatas, aga mulle meeldib, kuidas Radim Kijevský tahab sõitjaid 100% toetada. Ta on maksimalist selle sõna heas mõttes. See on tänapäeval ülimalt oluline, kui tahad olla edukas.
Tulemuste põhjal võib oletada et oled nii sprinter, kui ka väga hea lõpukiirendusega klassikute sõitja?
Ma ei ole kindlasti grupi kiireim mees, kuid on oskuseid, mis aitavad sprinte võita. Mulle isiklikult meeldivad ühepäevased võistlused, kus on lühikesed künklikud või munakiviteed, see on minu võimetele sobiv maastik. Aga kui olen väga heas vormis ja hea kaaluga, suudan vastaseid üllatada isegi tõusudel. Mägedes ma kindlasti ei võida, kuid mõnikord suudan esimeses grupis tõusta, samal ajal kui teised kiired poisid ära kukuvad. Sel hetkel on mul võimalus olla kiireim sprindis kõhnade meeste vastu.
Sul on maailma-, Pro- ja Conti-taseme kogemus. Kas nende kategooriate vahel on suur erinevus?
Muidugi on erinevusi. WorldTour´is on tavaliselt kõik tipptasemel. Isegi ProTeamsi taseme parimad meeskonnad teavad, kuidas korraldada kõike suurepäraselt. Teisest küljest võivad Pro meeskonnad olla halvemad, kui parimad kontinentaalid, see sõltub meeskonnast ja organisatsioonist.
Samamoodi kihutasid tasemelt “2” kuni WT-ni, sealhulgas Vuelta a España. Mille poolest need põhimõtteliselt erinevad?
Erinevused on suured. Suurimatel võistlustel on võistlusstrateegia üsna igav. Neil kõigil on peaaegu sama taktika ja võistlused on sageli nii kontrolli all, et üllatusi tuleb ette pigem harva. Teisest küljest kipuvad madalama kategooria võistlused olema avatumad ja seetõttu lõbusamad. Oleneb palju sellest, kas sõidetakse raadiosaatjatega. Mulle isiklikult meeldib väga ilma sõita, sest iga sõitja peab ise mõtlema ja üllatustest puudust ei tule.
Milliseid saavutusi oma senises rattakarjääris kõige rohkem hindad?
Arvan, et hindan kõige enam 2018. aastal Belgias Great War Remembrance Race(1.1) võitu. Minu jaoks on olulised ka rahvuslikud tiitlid. Mul on ka mitu toredat tulemust, mis pole küll võidud, aga hindan neid väga. Siia kuuluvad teised kohad Rund um Kölnil (1.1) 2018. aastal Sam Bennetti taga ja Round of Colombia (2.1) 2019. aastal neljanda etapil Bob Jungelsi taga ja Julian Alaphilippe ees.
Oled neljakordne valitsev Eesti meister, milline on sinu arvates Eesti maanteerattaspordi tase?
Praegu on tase väga hea. Meil on oma kontinentaaltaseme U23 arendusmeeskond, kus on palju häid noori poisse. Meie majanduslik olukord läheneb praegu Kesk-Euroopa tasemele ja tiimil on juurdepääs samadele või mõnikord isegi paremale varustusele kui teistel riikidel.
Ja kuidas juhtub, et Eesti tasandikel sünnivad sellised mägironijad nagu Tanel Kangert või Rein Taaramäe?
Nad mõlemad on pärit umbes tuhande elanikuga külast. Samast külast on pärit ka ATT Investmentsi tänavune Eesti teine uustulnuk Gert Kivistik. Gerti vanaisa oli isegi Kangerti ja Taaramä esimene treener. Ma arvan, et kui inimesed on andekad, pole vahet, kus nad on sündinud.
Kas tead juba, millisel rattavõistlusel ATT Investmentsi särgis võidusõiduhooaega alustad?
Isiklikku võistlusprogrammi ma veel ei tea, aga tahaksin Rhodosel startida (ajavahemikus 4.-19. märts). Ideaalne oleks peaaegu kolm nädalat seal veeta võisteldes ja treenides. Aga vaatame, mida meeskonna juhtkonnal öelda on.
Ja millised on ambitsioonid?
Mis puutub minu ambitsioonidesse, siis mulle meeldib võita ja ma tahan võita. Lisaks on minu jaoks oluline õpetada ja olla meeskonnas noortele sõitjatele eeskujuks. Loodan, et saan neile edasi anda kasulikke kogemusi ja olla neile heaks mentoriks. Tahan, et mu hooaeg oleks edukas, et mul oleks 2023. aasta lõpus mõned võimalused allkirjastada leping vähemalt ProTeamsi tasemel.
I want to have such a successful season that there is interest in me from teams in higher divisions, says one of the significant reinforcements of ATT Investments, Mihkel Räim
Foto Sangaste Valgete Teede Rattaralli 2022 (Adam Illingworth)