Lepinguta Mihkel Räim loodab imele: Vueltal tekkis tunne, et ma pole profisõitja tasemel

yyad2n3r.0gy

Rahvusvaheline portaal Eurosport usutles Mihkel Räime ja uuris ratturilt tema ebakindla tuleviku kohta. Järgmise hooaja eel töökohata olev eestlane tunnistas, et Mandri-Euroopa tiimid eelistavad oma riigi sportlasi ja ta loodab uue meeskonna leidmisel viimase hetkel imele.

Rahvusvaheline portaal Eurosport usutles Mihkel Räime ja uuris ratturilt tema ebakindla tuleviku kohta. Järgmise hooaja eel töökohata olev eestlane tunnistas, et Mandri-Euroopa tiimid eelistavad oma riigi sportlasi ja ta loodab uue meeskonna leidmisel viimase hetkel imele.
Koroonapandeemia on tekitanud rattaspordis segadust ja järgmise hooajal eel on kümned sõitjad lepinguta. Üks neist on 27aastane Mihkel Räim, kes tegi tänavu Vueltal suurtuuride debüüdi. Seal jäi parimaks tulemuseks neljandal etapil saadud kaheksas koht, üldkokkuvõttes hõivas sprinter 139. positsiooni.

Kui suurtuuri debüüt võinuks olla Räimele pidupäev, siis reaalsus oli vastupidine. “Minu eesmärk oli sõlmida leping enne Vueltat, et saaksin sinna minna lõdvestunult ja keskenduda võidusõidule. Kuid seda ei juhtunud,” ütles ta intervjuus.
Israel Start-Up Nationi meeskonna sõitja tõdes, et Vuelta ajal oli hetki, kus ta mõtles, et pole piisavalt hea, et olla profirattur. Olukorra tegi keeruliseks seegi, et tema praegune kodumeeskond oli juba paljude meestega lepingud sõlminud – näiteks kolib uuest hooajast Iisraeli meeskonda neljakordne Tour de France’i võitja Chris Froome.

“Pärast esimest puhkepäeva lülitasin aju välja ja pühendusin lihtsalt selleks võistluseks,” jätkas Räim. “See oli raske, sest õhtusöögilauas ja meeskonnabussis räägivad teised sõitjad sageli järgmise aasta plaanidest. Näiteks millised riided ja rattad nad enda kasutusse saavad. Ja siis saad ühel hetkel aru, et sul pole uut lepingut ja käes on juba november.”

“See polnud üldse lihtne. See tekitas minus tõesti tunde, et ma pole piisavalt hea, et olla profisõitja,” nentis ta. Räim pole ebakindla tuleviku ees üksi. Kui Vuelta Madridis lõppes, siis leidsid kümned World Touri sõitjad ennast eestlasega sarnasest olukorrast. Viimastel nädalatel on hulk rattureid siiski teatanud uutest lepingutest, näiteks Räimi meeskonnakaaslane Alex Dowsett sai Iisraeli klubilt uue pakkumise, kuid paljud teised velomehed ootavad endiselt kõnet.

Räim ütles, et tal oli suvel väike võimalus jääda oma praeguse meeskonna juurde, kuid ühtegi kindlat pakkumist tiim ei teinud. Kui teatati Froome’i saabumisest, siis oli selge, et Israel Start-Up Nationi võtab ette suunamuutuse.

Räim leidis, et suudaks ka järgmisel hooajal panustada tiimi edusse. “Läbirääkimised olid väga üldsõnalised ja nad ei teinudki korralikku pakkumist. Peamiselt ütlesid nad, et mind on raske hoida, kuid võib-olla olnuks see siiski tehtav. Kindlasti meeskonna filosoofia muutus, kuid usun endiselt, et oleksin võinud olla neile kasulik sõitja – saanuksin aidata tuntumaid rattureid ja saada väikestel võistlustel omad võimalused. Kuid meeskonnal olid ilmselt muud ideed.”

Kevadel, enne koroonapandeemia tulekut, oli Räime vorm väga hea. Ta lõpetas Herald Sun Touril kolmel etapil esiviikus ja võitis Antalya tuuri avaetapi. Räime sõnul on tal ka varasematest aastatest tulemusi ette näidata, sest 2019. hooajal sai ta Kolumbia 2.1 võistlusel Bon Jungeli järel teise koha ja näitas teravat minekut Belgia poolklassikutel.

Kui eestlased võivad mõelda, et Jaan Kirsipuu, Tanel Kangert ja Rein Taaramäe on riigi nime rattamaailmas tuntuks teinud, siis Räime sõnul on tema rahvus probleem.

“Näen, et paljud Prantsusmaa, Itaalia, Belgia ja teiste riiki sõlmivad World Touri meeskondadega lepinguid, kuid olen kindel, et ma pole neist halvem,” rääkis ta. “Võib-olla on minu tulemused paremadki kui neil, kuid siin tuleb mängu rahvus. See on asi, mis mulle tegelikult ei meeldi. Ainus, mida teha saan, on saada paremaks jalgratturiks ja tõestada, kes ma olen.”
Räime sõnul kaaluks ta ka mõne lahjema tiimi pakkumist. “Neis on kohti kindlasti vähem, kuid võiksin sõita mõnes heas ProTouri meeskonnas. Osadel neil on geniaalsed võistluskalendrid, mis võib-olla sobiksid mulle isegi rohkem. Saaksin rohkem võimalusi ja rohkem rattasõitu nautida. Lisaks oleks heas tiimis võimalik peale saada osadele maailma suurimatele võistlustele. Kuid probleem on selles, et Itaalia meeskonnad eelistavad itaallasi ja prantslased tahavad omi kutte. ”

Ehhki Räimel pole uut lepingut, siis ta loodab viimase hetke imele. “Olen endiselt noor ja tõepoolest tunnen, et pole rattasõidus maksimumini jõudnud, eriti pärast esimese suure tuuri lõpetamist,” lootis eestlane, et Vuelta lõetamine tõstis ta aktsiaid. “Tahan näha, kas sellel on mingi positiivne mõju minu sooritusele ja tasemele. Ma pole veel alternatiivide peale mõelnud. Loodan viimase hetke imele. Usun ausalt, et väärin kohta profisõitjate seas.”

Allikas: sport.ohtuleht.ee

Liitu uudiskirjaga!

Kui soovid olla esimeste seas, kes saavad Eesti Jalgratturite Liidu uudiskirju oma meilile, siis liitu meie pressilistiga! Saadame kord kuus välja uudiskirja meie sportlaste tegemistest ning jooksvalt teavitusi eesolevate koolituste kohta.

Eesti Jalgratturite Liit (lühend EJL) koordineerib jalgrattaspordiga seonduvat tegevust Eestis.
EJL on Rahvusvahelise Jalgratturite Liidu (UCI) ja Euroopa Jalgratturite Liidu (UEC) liige.

X